dinsdag 1 januari 2013

DIY: Honingmasker tegen droge huid.

Hi dear bloggers! Droge huid, puistjes, mee eters, onzuiverheden, wallen iedereen heeft er wel last van. Mijn geheim? Ik gebruik elke week een honingmasker! Hierdoor verdwijnen veel van mijn puistjes en mijn huid word lekker zacht en gehydrateerd. Vandaag ga ik jullie laten zien hoe jullie zelf een honingmasker kunnen maken!




Wat heb je nodig?
- 1 theelepel honing
- 1 theelepel yoghurt
- een klein schaaltje
- een theelepel


Stap 1: Doe een theelepel yoghurt in je schaaltje. Ga voor gewone yoghurt, geen light of dieet yoghurt!


Stap 2: Doe 1 theelepel honing in je schaaltje. Heb je een enorme droge huid, voeg dan twee theelepeltjes honing toe. Koop vloeibare zachte honing in een flesje, dat is het gemakkelijkst. Heb je een harde variant, geen paniek: Stop de honing in een stenen schaaltje en stop de honing even in een magnetron.


Stap 3: Meng deze twee ingrediënten goed. Vermeng het met elkaar totdat het een dunne beige achtige vloeistof word. Heb je een heel vettige huid, dan kan je ook nog wat limoensap erbij mengen.


Stap 4: Klaar is kees! Een kind kan de was doen. Je honing masker is ready om op je gezicht te doen! Verdeel het maskertje goed op je gezicht en smeer het er lekker dik op. Laat dit 15 minuten intrekken en was het daarna af met een gestoomd washandje. 

En zo doe ik dat dus! Elke week, op een vaste dag. Na 1 week merk je al duidelijk verschil, je huid word zachter, schoner en je puistjes worden minder zichtbaar of verdwijnen.

Dat was dat, hoop dat jullie het een leuke DIY vonden. Nog tips of ideeën voor leuke posts? Vertel het ons!
Lots of love, Doris


Wat gebruiken jullie tegen een droge huid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten